Kategorier

  1.  Orderbekräftelse:

Vi bekräftar att vi mottagit din beställning via e-mail. Får du ingen orderbekräftelse strax efter du sänt iväg din beställning kan det betyda att du kanske skrivit något fel i e-mailadressen. Kontakta oss omg. till info@minvara.se med rätt e-mailadress så vi får rätt information. Det är viktigt att vi har en korrekt e-mailadress till dig eftersom det är via e-mail vi tar kontakt vid eventuella leveransbrister, delleveranser och andra administrativa frågor. 
Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

  2. Allmänna villkor:
Du måste ha fyllt 18 år för att handla i vår webshop. När du bekräftat köpet genom att sända iväg din order har du också godkänt våra leveransvillkor och därmed lagt en bindande order.
Varorna levereras oftas genom Schenker/DHL/DSV.
Vårt lager ligger i södra stockholm där sker leveransen från och vi ber ansvar för eventuella reservdelar under garanti tiden mm, men samtidigt vissa maskiner/produkter kan också skickas direkt från leverantören till mottagaren och därför garantin måste behandlas med tillverkaren/leverantören, men vi hjälper till gärna att lösa alla eventuella problem.
Om beställning sker som privat person och beställda produtker vikt understiger 35kg, då kommer varan/varorna bli levererade till ett ombud.
Produkter som väger över 35kg oftas skickas från leverantören till kunden, Är ni osäkra om vilka maskiner skickas direkt från leverantören ber vi er kontakta oss innan ni lägger beställning till info@minvara.se 
 
 
 3. Betalningssätt:
 

FAKTURA SVEAWEBPAY – BETALA OM 30 DAGAR 

Väljer du att betala mot faktura får du denna strax efter din order levererad, du betalar således inte förrän du fått dina varor. Min Vara La Ba AB samarbetar med Svea Ekonomi AB för våra fakturaköp och alla fakturor överlåts till dem. 
Vid betalning mot faktura tillkommer en avgift om 39 kr ex moms.

Fakturan ska betalas inom 30 dagar från fakturadatum.

Vid köp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Svea Ekonomi AB, detta görs utan kännedomskopia och krävs för godkännande. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer och leverans sker endast till din folkbokföringsadress. Du måste vara över 18 år och inte ha några betalningsanmärkningar. Skulle din önskan om faktura inte bli beviljad kan du gå tillbaka i kassan och välja ett annat betalningssätt.

Om fakturan saknas, kontakta vår kundtjänst så skickar vi ut en ny faktura till dig. Vid försenad betalning utgår en avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad och vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Det finns också möjlighet att ändra ditt fakturaköp till delbetalning/kontoavtal.

Läs mer om faktura och allmänna villkor genom SveaWebPay här (öpppnas i nytt fönster).  

 Payson 

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

 BankGiro
 
Bg nummer 374-0040 Ange företagsnamn/namn när Ni betalar.
Vid val av bankgiro betalning för endast rabatterade produkter, måste er betalning inkomma till oss inom 3 arbetsdagar eller er ordern annulerar automatiskt samt ni möjligtvis riskerar förlora rabatten. 

 

Önskar du offert på leasing?
Om du vill leasa ett större köp av maskiner.
1-  Välj dina produkter, fortsätt i kassan och Lägg till en kommentar om att ni önskar leasing offert sedan välj Bankgirobetalning som allternativ.
2 - Vi återkommer med en offert med leveranstider, priser och totalkostnad / månad.  

 
Vid betalning med swish vänligen lämna företagetsnamn eller order nummer som referens, 
Swish nr 12 36 76 64 55

 4 Leveranssätt / Leveranstid och Order Villkor:
Produkter markerade som lagervara skickas inom 1-3 arbetsdagar om inget annat som anges i produkt text. 
Varan som har leveranstid mer än 3 arbetsdagar räknas som beställningsvara, vid ånger/avboknings av ordern efter 24 timmar debiteras kunden med 30% motsvarar order värde.
Viktig: När leverans sker ska varan kontrolleras av kunden och synliga fel ska anmälas till transportören/ombud på plats.
Osynliga fel ska anmälas till MIn Vara La Ba AB via mejl inom 24 timmar från mottagandet. 
Önskar ni snabbare leverans, vänligen ring 08-55 92 18 55
Leveransförseningar kan t ex. ske när en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser gentemot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen orsakat. 
Alla leveranstider som syns på hemsidan är preliminärt. Vi meddelar alltid kunden om leveranstiden kraftigt avviker från den vi har uppgivit.
 Vi bär ej ansvar för verksamhetsavbrott pga leveransförseningar, samt ej heller för eventuell skada till följd av leveransfösening.
 
 5. Fraktkostnader och 50% Fraktreducering:
Fraktkostnad beräknas på varje enskild produkt. 
Om du köper mer än en produkt så reduceras kostnaden för frakt med 50% för alla produkter.

OBS: Vid misslyckad leveransförsök, det vill säga om fraktbolaget inte kunnat leverera ett paket eller en pall på grund av att du som beställare uppgivit fel leveransadress, inte varit på plats vid leveransförsöket eller av annan anledning inte tagit emot den överenskomna leveransen så måste vi debitera dig en avgift detta för att täcka våra omkostnader.

Det betraktas inte som att man utnyttjat sin ångerrätt om man inte hämtar ut ett paket eller inte tar emot en leverans.

 6. Ej utlöst försändelse:
Vi debiterar en kostnad mellan 400-2000kr för de kostnader som åsamkats oss - speditör fraktavgifter (tur & retur) samt administration - om ni inte löser ut/ta emot det beställda paketet samt debiteras ni med 30% av ordervärdet.
 
 7. Leveranstrygghet och villkor:
Vi bevakar att du får beställda varor. Tar någon produkt tillfälligt slut eller är försenad skickas den till dig så snart den åter är i lager.
På våra produkter använder vi oss av våra artikelnummer.Vid kontakt med oss använd våra artikelnummer på er beställning.
 
 8. Retur:
Vänligen läs igenom denna information innan du skickar tillbaka några varor.
Innan defekta varor skickas tillbaka, måste du komma i kontakt med oss, via e-post info@minvara.se .
Det är kunden som ska stå för returkostnaden.
Defekt varan/or skall sändas komplett till oss/leveranören i original förpackning, även om desse är sönder. 
Det är på kundens ansvar att varan/or kommer till oss / leverantören.
 

 9. Ångerrätt/öppet köp:
Ångerrätt/öppet köp gäller 14 dagar (gäller ej kampanjvaror) från att du mottagit din beställning eller en betydande del av den. Köparen står för returportot, för att du ska kunna ångra köpet måste den vara i så kallat väsentligen oförändrat skick (helt oanvändt) .
Ångerrätten gäller endast privat person.
Företag betalar en returavgift, normalt 30% av ordervärdet samt returkostnad.
Vid beställning av produkter som har leveranstid mer än 3 arbetsdagar räknas det som beställningsvara, ni har möjlighet att avboka/ångra ordern inom 24 timmar från den tiden ni lagt beställing, avbokning som sker efter 24 timmar debiteras kunden med 30% av ordervärdet för den avbokade varan/varor. 

 10. Varans skick & begränsningar:
Varan ska vara oanvänd och i obruten original förpackning.
Vi kan alltså inte lämna returrätt på använda produkter.
Om inte alla förutsättningar ovan uppfylls godkänns ej din retur och varan returneras tillbaka till dig samtidigt som du debiteras för fraktkostnaden.

 11. Garanti och Montering:
Vi ger dig 1 års reservdelsgaranti på de flesta produkter i vårt sortiment. I de fall tillverkaren lämnar en annan garantitid, erbjuds du självfallet samma garantilängd och det framgår på enskild produktinformation.
Vid nedsätta priser på enskilda maskiner eller begagnade produkter vi erbjuder endast 6 månaders reservdelsgarantin.
För ömtåliga produkter lämnas ingen garanti. Garantin gäller ej bränd motor vid överbelastning elementenheter kan brännas sönder vid överhettning, såvida inte konstruktionsdel kan påvisas (exempelvis vid överbelastning av restaurangmaskiner som degblandare, rullgrillar, köttkvarnar, skärmaskiner,  m fl.  (kostnad förslag på motorsbyte kan ordnas, kontakta oss gärna för kostnadförslag).
Förbrukningsvaror samt tillbehör som t.ex. batterier och laddare följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år. 
Garantin gäller funktions fel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och allmän förslitning, våldsamma leker eller annan ovarsam behandling räknas det inte som fabrikationsfel. Vänligen uppmärksamma att garantin täcker inte självförvållade skador.
Vi har ej möjlighet att skicka ut reparatör till kund. Vid retur av trasig produkt skall kunden skicka varan till oss/leverantören efter godkännande, Vi står för reservdelar under garantitiden men inte för reparationkostnad.Vi bär ej ansvar för skada, tredjemansskada, bortfall av inkomst, skadestånd, verksamhetsavbrott eller skada som inte är garantiskada, samt ej heller för eventuell skada till följd av garantiskada.

Plug-in (maskiner som kopplas till adapter eller annan elförsörjnig), gasmotordriven utrustning (maskin), kylskåp och frysskåp, samt samtliga andra maskiner måste installeras av behörig fackman. Underlåtenhet att följa dessa regler medför att garantin blir ogiltig. Fakturan utfärdad av den behörige fackmannen avseende installationen och/eller annan åtgärd skall sparas under hela garantiperioden och uppvisa på begäran.
Min Vara La Ba AB åtar sig ej installation eller montering av köpt produkt. Många av våra produkter kräver installation av behörig yrkesman. I vissa fall bortfaller garantin på produkten om detta ej genomförs.Observera att vissa maskiner kan vara farliga i fel händer.
Ditt kvitto/faktura är ditt garantibevis som för enkelhetens skull är samma dokument. 
Varje produkt har en plombering / garantiklister, produkten får inte vara isärskruvad eller med bruten garantiklister då garantin gäller ej längre.

 12. Så skickar du tillbaka varan:
Innan Ni skickar en defekt till oss/leverantören måste ni komma i kontakt med oss via email info@minvara.se.
Skicka ALLTID returen med Postens Företagspaket eller liknande. 
Försäkra dig därför om att varorna kommer levereras till Oss / leverantören.Du ansvarar för varorna tills de mottagits.
Om en retur är trasig sker ingen återbetalning. Likaså gäller om en garanti-produkt fungerar vid provning. Det senare har vi tvingats införa då felkopplingar/felanvändning oftas är orsak till "trasiga produkter". 

 13. Tvist:
Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Tvist mellan två eller flera företag avgöres som regel i domstol.
 
 14. Cookies:
En cookie är en textfil som skickas ifrån en websida till din dator där den lagras antingen i minnet  eller som en liten textfil . Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt din varukorg när du surfar runt hos oss. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.

 15. Undersökningsplikt: 
Undersökningsplikt måste fullgöras vid mottagande av gods. Fel som skäligen borde upptäckts vid leverans men ej åberopats vid mottagande av godset kan ej åberopas i efterhand och ersätts eller åtgärdas ej. Reklamation måste ske omgående till speditören och Köparen måste tillse att reklamationen noteras på fraktsedeln. Om Köparen undertecknar följesedeln/fraktsedeln och därmed godkänner att varorna mottagits oskadade kommer framtida reklamationer ej att accepteras.

 16. Illustration och dokumentation
Alla bilder som används för presentationen i online-butiken är bara exempel på foton. De är inte rättvist återgivna i varje enskilt fall, utan tjänar som illustration. I synnerhet kan färger bli missvisande på grund av vilken bildskärm som används. Avgörande är den tekniska beskrivningen av objektet. Vi friskriver oss även från felaktiga uppgifter, dessa produkter kan ej användas som underlag för byggritningar eller liknande. Vissa varor ändras och tar slut, då har vi rätten att leverera en liknande produkt.

 17. Fel i publicering
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter som tryckts/skrivits felaktigt på vår hemsida, i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar (såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar), lagerförändringar och ev. tekniska fel i webbshoppen, browser eller server. 


Varukorg  

Inga produkter

0,00 kr Frakt
0,00 kr Moms
0,00 kr Totalt

Priser inkl. moms

Varukorg Till kassan

         Betala lätt & enkelt